Kategorier

Jag har köpt fel vara, täcks detta av Bikeshop.se?

Om du har köpt fel produkt eller vill skicka tillbaka något med hjälp av ångerrätten så är detta givetvis inga problem och utförandet går till på samma sätt. 

1. Gå in på bikeshop.no.

2. Logga in.

3. Klicka på ditt namn bredvid ”logga in/ut”-knappen.

4. Välj fliken det står ”Retur” på.

5. Välj sedan ”Ordernummer” i rullgardinsmenyn, skriv in ditt ordernummer och tryck på sök för att få upp en lista över dina beställningar.

6. Hitta den beställning du vill skicka tillbaka och tryck sedan på ”Returnera” längst till höger.

7. Det öppnas då ett nytt fönster där du ser din beställning. Där väljer du rätt antal och vara du ska returnera under ”antal till retur”.

8. När du har gjort detta för de aktuella varorna trycker du på ”nästa”.

9. Välj sedan passande ”orsak till retur” i rullgardinsmenyn. Har du annan information om returen som du vill att vi ska veta skriver du detta i fältet undertill.

10. Sedan måste du bekräfta din returförfrågan.

11. Gå igenom och kontrollera att alla upplysningar stämmer.

12. Klicka sedan på ”skicka returansökan”

När vi har mottagit din ansökan behandlas den kontinuerligt och du kan förvänta dig ett svar inom 1 arbetsdag.

Täcker ni returen? Istället för att erbjuda gratis frakt har vi valt att pressa våra priser ännu mer, då vi ser att antalet returer vi tar emot är väldigt lågt. Vi har i alla år fokuserat på att ge korrekta rekommendationer på storlekar och bra produktbeskrivningar så att du ska få rätt storlek/produkt vid första försöket.

Föregående Hur länge ligger min beställning kvar på utlämningsstället?
Nästa Jag har mottagit en produkt som jag inte har beställt, hva gör jag?
Innehåll