Kategorier

Jag vill reklamera en produkt hos er.

Ingenting är värre än när en produkt inte fungerar som förväntat och vi vill därför ta hand om detta snabbast möjligen. För att vi ska kunna behandla ditt ärende så fort som möjligt behöver vi lite information från dig: 

Namn

Ordernummer

Beskrivning av problemet

Bild/video av problemet – OBS! Bilden måste vara bra nog för att vi ska kunna se felet. Tänk därför på att du tar bilden i bra ljus och se till att det du tar ett foto av är i fokus. 

Viktigt att tänka på:

Reklamationer täcker produktionsfel och alltså inte normalt slitage eller skador som är självförvållade. Exempel: Reklamation täcker inte skador på en pedal om cykeln vält, men den kan täcka om en pedalaxel går av utan förvarning vid normal användning. Efter att en skada har uppstått måste du kontakta oss inom rimlig tid och senast 2 månader efter att skadan har uppstått. Normal reklamationstid i Sverige är 3 år för de flesta saker. Reklamationsfrågor kan du skicka till oss via vårt kontaktformulär som du hittar genom att klicka här. Normal behandlingstid på reklamationsärenden är 1–2 arbetsdagar. Så fort vi har tagit en titt på ditt ärende kommer vi kontakta dig med mer information om vad som händer härnäst. 

Föregående Hur snabbt behandlar ni min retur?
Nästa Kan jag använda en annan låda när jag skickar tillbaka varorna?
Innehåll